Columna de Palafolls de Munt al programa "Per no dir res" de Ràdio Palafolls del 10 de desembre del 2013:
"Bona tarda estimats radiooients i
contertulians, avui he llegit a la premsa que es ven l’aeroport de Ciudad Real, quasi per estrenar, per només cent milions d’euros. Es veu que en va costar mil cent, així que és tota
una ganga! Els seus impulsors ens diuen des de les Bahames que els objectius
que es van marcar quan van començar el projecte ja s’han complert amb escreix,
així que ara se’l venen.
Aquest aeroport té una de les pistes d’aterratge
més llargues d’Europa, fins i tot preparada per aterrar-hi un Airbus A380, l’avió
comercial més gran del món. Si hi pugessin tots els de Ciudad Real alhora la
ciutat pràcticament es buidaria. També
té una connexió amb l’AVE, una torre de control molt ben parida, restaurants,
bars, més de quaranta-cinc botigues, oficines de lloguer de cotxes, sales VIP i
capella. Per la foto de l’immobiliària podem apreciar que està construït als
quatre vents i situat en una zona diàfana, és a dir que no hi han barreres
arquitectòniques ni res que et tapi la
llum del sol en centenars de quilòmetres a la rodona. Disposa també de llum
elèctrica, aigua corrent i gas natural, i no hi ha despeses de comunitat perquè
no té veïns.
Ara que el Banc Santander està fent tanta
propaganda dels seus préstecs per Empreses, no crec que posin cap pega per
deixar-me els calers, encara que només porti com a aval la meva nòmina mil·leurista (això si, de funcionari).
I en quant als usos per rendibilitzar-lo, se m’acudeixen
mil i una idees: Muntar-hi botigues de Yoigo, de Llao-Llao, de Compro Oro o de
cigarrets electrònics; fer-ne una reserva natural de la World Wide Foundation perquè
el rei i la Corinna, la seva orgnitzadora de safaris de confiança (i prou)
puguin matar elefants des de dalt de la torre; llogar la pista d’aterratge com
a aparcament de roulottes durant el hivern... També es poden oferir part dels
terrenys a l’empresa Autopistas de la Comunidad de Madrid perquè hi construeixi
una autopista de quatre carrils per banda que uneixi, per exemple, Las Tablas
de Daimiel amb Villanueva de los Infantes; o oferir la pista perquè la Cospedal,
com va fer la seva camarada de València Rita Barberà, hi albergui el
Gran Premi de Fòrmula 1 de Castilla-La Mancha; o a també s’hi podria muntar una
Ciutat de les Arts i la Ciència, o una Exposició Universal de Ciudad Real 2014; o llogar les zones VIP a fundacions sense ànim de lucre perquè organitzin simpòsiums sobre esport i turisme; o fins i tot fer-ne un cementiri nuclear, que allà no demanen estudis d'impacte medioambiental… Les idees no s’acaben!
Compto amb que, quan hagi fet la compra ja s’hauran
aprovat els nous articles de la reforma laboral que prepara el PP, així que ja podré llogar personal
amb contractes de “micro-treball”, que facin dotze hores diàries per
quatre-cents euros, i sense haver de cotitzar a Hisenda, com fan els alemanys
(tot legal).
Després declararé la capella de l’aeroport i les
instal·lacions que l’envolten lloc de culte i m’estalviaré de pagar l’IBI, com
fa el clero amb les esglésies.
A continuació dividiré l’empresa en un entrellat
de societats pantalla amb seu a les illes Caimán i, per si de cas, també em
faré resident andorrà.
No entenc com aquestes magnifiques instal·lacions es venen a preu de ganga, i com un negoci tan rodó ha pogut anar a la ruïna. Bé si , és clar, ben mirat, a qui se li acudeix fer servir un aeroport a Ciudad Real per fer-hi aterrar avions?!!! Apa, fins la setmana que ve."
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada