dimarts, 10 de desembre del 2013

Es ven aeroport semi-nou, a punt per entrar-hi a viure.

Columna de Palafolls de Munt al programa "Per no dir res" de Ràdio Palafolls del 10 de desembre del 2013:
"Bona tarda estimats radiooients i contertulians, avui he llegit a la premsa que es ven l’aeroport de Ciudad Real, quasi per estrenar, per només cent milions d’euros. Es veu que en va costar mil cent, així que és tota una ganga! Els seus impulsors ens diuen des de les Bahames que els objectius que es van marcar quan van començar el projecte ja s’han complert amb escreix, així que ara se’l venen.
Aquest aeroport té una de les pistes d’aterratge més llargues d’Europa, fins i tot preparada per aterrar-hi un Airbus A380, l’avió comercial més gran del món. Si hi pugessin tots els de Ciudad Real alhora la ciutat pràcticament  es buidaria. També té una connexió amb l’AVE, una torre de control molt ben parida, restaurants, bars, més de quaranta-cinc botigues, oficines de lloguer de cotxes, sales VIP i capella. Per la foto de l’immobiliària podem apreciar que està construït als quatre vents i situat en una zona diàfana, és a dir que no hi han barreres arquitectòniques ni  res que et tapi la llum del sol en centenars de quilòmetres a la rodona. Disposa també de llum elèctrica, aigua corrent i gas natural, i no hi ha despeses de comunitat perquè no té veïns.
Ara que el Banc Santander està fent tanta propaganda dels seus préstecs per Empreses, no crec que posin cap pega per deixar-me els calers, encara que només porti com a aval la meva nòmina mil·leurista (això si, de funcionari).
I en quant als usos per rendibilitzar-lo, se m’acudeixen mil i una idees: Muntar-hi botigues de Yoigo, de Llao-Llao, de Compro Oro o de cigarrets electrònics; fer-ne una reserva natural de la World Wide Foundation perquè el rei i la Corinna, la seva orgnitzadora de safaris de confiança (i prou) puguin matar elefants des de dalt de la torre; llogar la pista d’aterratge com a aparcament de roulottes durant el hivern... També es poden oferir part dels terrenys a l’empresa Autopistas de la Comunidad de Madrid perquè hi construeixi una autopista de quatre carrils per banda que uneixi, per exemple, Las Tablas de Daimiel amb Villanueva de los Infantes; o oferir la pista perquè la Cospedal, com va fer la seva camarada de València Rita Barberà, hi albergui  el Gran Premi de Fòrmula 1 de Castilla-La Mancha; o a també s’hi podria muntar una Ciutat de les Arts i la Ciència, o una Exposició Universal de Ciudad Real 2014; o llogar les zones VIP a fundacions sense ànim de lucre perquè organitzin simpòsiums sobre esport i turisme; o fins i tot fer-ne un cementiri nuclear, que allà no demanen estudis d'impacte medioambiental… Les idees no s’acaben!
Compto amb que, quan hagi fet la compra ja s’hauran aprovat els nous articles de la reforma laboral que prepara el PP, així que ja podré llogar personal amb contractes de “micro-treball”, que facin dotze hores diàries per quatre-cents euros, i sense haver de cotitzar a Hisenda, com fan els alemanys (tot legal).
Després declararé la capella de l’aeroport i les instal·lacions que l’envolten lloc de culte i m’estalviaré de pagar l’IBI, com fa el clero amb les esglésies.
A continuació dividiré l’empresa en un entrellat de societats pantalla amb seu a les illes Caimán i, per si de cas, també em faré resident andorrà.
No entenc com aquestes magnifiques instal·lacions es venen a preu de ganga, i com un negoci tan rodó ha pogut anar a la ruïna. Bé si , és clar, ben mirat, a qui se li acudeix fer servir un aeroport a Ciudad Real per fer-hi aterrar avions?!!!  Apa, fins la setmana que ve."