dimecres, 18 de maig del 2011

I CERTAMEN INTERNACIONAL DE PUBLICITAT I COMUNICACIÓ VILA DE PALAFOLLS


El proper diumenge 22 de maig se celebrarà a la sala de plens de l’Ajuntament de Palafolls el I Certamen Internacional de Publicitat i Comunicació Vila de Palafolls, que concedirà el primer premi, el “Tam-Tam d’Or 2011”, al gabinet de comunicació de l’Agrupació Local de Plataforma Per Catalunya. A més a més del trofeu, el premi també inclou unes vacances pagades per a tots els membres i familiars d’aquest partit polític palafollenc a una de les dues poblacions amb qui Palafolls està agermanada i hi té projectes de cooperació: San Isidro (Nicaragua) o Kandia (Senegal). Un representant del consistori palafollenc acompanyarà l’expedició i presentarà els guardonats a les autoritats locals, tot explicant-los el seu ideari polític.

El jurat ha concedit el guardó a aquesta entitat tot reconeixent la gran aportació que han fet al món de la publicitat, amb tècniques innovadores i nous conceptes de comunicació.
A l’igual que en el seu dia van fer els publicistes de Benetton, ensenyant una anorèxica per publicitar peces de roba; o Endesa, donant consells per estalviar energia quan el seu negoci és precisament vendre’n com més millor; o les marques de cotxes alemanyes, que t’expliquen una història que no té ni cap ni peus, ni té res a veure amb cotxes; PxC pretén aconseguir vots amb la sorprenent estratègia de tirar-se pedres a la seva pròpia teulada: I si no com s’entén que basin la seva campanya en consignes com “Per a qualsevol feina primer la gent de casa” o “Les ajudes seran per als teus fills i no per als immigrants” o “No al empadronamiento de los ilegales, ni cívicos ni incívicos” , o “En nuestro municipio no cabe ni un immigrante mas “, quan la majoria dels que es presenten a la llista tenen uns cognoms que delaten que o bé ells o alguns dels seus avantpassats segurament van arribar a Catalunya buscant un futur millor provinents d’unes terres situades a mil quilòmetres de distància, on hi havia una altra cultura, una llengua diferent, unes altres costums, una altra manera d’entendre la vida, i una altra història? (El que si que és segur és que els que van agafar la feina "als de casa" era perquè eren més i millors treballadors). Recordo haver vist documentals per la tele on es mostrava a la policia a l’estació de França de Barcelona "capturant" gent que provenia d’Andalusia o d’Extremadura, portant-los a la presó del Castell de Montjuic, i repatriant-los als seus llocs d’origen. És això el que pretenen fer amb els que “no son de casa”? Fan una campanya publicitària perquè la gent els voti per després, seguint el seu programa electoral, autoexpulsar-se? Evidentment NO! Tota la campanya és una gran ironia, una manera original i innovadora de trametre unes idees dient exactament tot el contrari. Per això els que els titllen de racistes i xenòfobs són uns incults, curts i analfabets que no han captat el veritable missatge de la Plataforma Per Catalunya: El que realment volen els d’aquest partit polític és que tothom que arribi a Catalunya amb el legítim, just i noble objectiu de buscar un futur millor per a ell i la seva família, siguin més ben rebuts i trobin més facilitats de les que malauradament van trobar molts dels pares o avis dels que figuren a les llistes de Plataforma Per Catalunya.

Així doncs, el jurat del certamen ha encertat, segons el nostre punt de vista, concedint aquest guardó a una campanya a favor de la sensibilització amb la immigració, la legal i la il•legal, la d’ara i la d’abans.